A következőkben olyan tippeket adunk, amellyel könnyen optimalizálhatja Adwords hirdetéseit, azaz ugyanabból az összegből több látogatót szerezhet!
- Kevesebb, és specifikusabb kulcsszavak a hirdetéscsoportban – Hirdetései már most is megjelennek a kulcsszavak szinonímáira, elgépeléseire, közeli változataira, stb. így azokat nem kell többfajta változatban is felvinni, hiszen így önmagával is versenyezni fog a licitversenyben, és a statisztikáit is rontja (még a szüneteltetett kulcsszavak is). Hirdetéscsoportonként maximum 3-5 kulcsszót javaslunk, csak a legrelevánsabbakat.
- A Kulcsszavak alatt a Keresési kifejezések fülre kattintva, és a jobb felső sarokban a legutóbbi 30 nap időintervallumot kiválasztva meg tudjuk nézni azokat a kifejezéseket, amikre megjelent a hirdetésünk, és itt az tudjuk kizárni a nem megfelelő, vásárlási széndékot nem tükröző kifejezéseket a jobb megtérülés érdekében. Az irreleváns kifejezés elé egy pipát téve, majd a táblázat tetején a “Hozzáadás kizáró kulcsszóként” lehetőséget választva tud hozzáadni olyan kifejezéseket, amikre eddig megjelent a hirdetése, de nem szeretné, hogy ez előforduljon legközelebb is.
- A hirdetések lapfülre kattintva adhatunk több, változatosabb hirdetésszöveget a már meglévő mellé, pluszköltségek nélkül. A legpraktikusabb megoldás az, ha a kulcsszavaink hozzáadásával (az első címsorba belefoglalva a kulcsszót) hozunk létre változatos hirdetésszövegeket.
- Ha a külföldön élő magyarok is lehetséges célcsoport, akkor a nyelveknél érdemes hozzáadni a minden nyelv helyett a magyar nyelvet, emellett az angolt is, ez a beállítás a böngésző felületét jelenti, tehát így tud megjelenni a Google.com-on böngészőknek is (Ha külföldön élő magyaroknak is szeretnénk hirdetni, akkor az adott országot is hozzá kell adni a célzáshoz.
- Ha van konkrét székhelye a cégnek, akkor érdemes egy ingyenes Cégem fiókot regisztrálni, és az Helybővítménynél hozzáadni az AdWords fiókhoz, így hirdetései a térképen is megjelenhetnek, a többi hirdetésbővítménnyel együtt szintén ingyen.
- Mindenképp fontos egy telefonszám hozzáadása is Hívásbővítményként a kampányhoz.
- Ha több szolgáltatást vagy terméket szeretnénk hirdetni, akkor egy kampányon belül megtehetjük, ugyanebből a költségkeretből gazdálkodva, csak egy új hirdetéscsoportot kell hozzá készítenünk, amiben releváns hirdetéseket, és kulcsszavakat készítünk.
Kérdezni, hozzászólni csak előfizetőink tudnak. Megértését köszönjük!