Ha már valamiképp (általában persze pénzért, tehát reklámokból) hozzánk keveredik egy látogató, érdemes valami szakmai anyaggal elkérni az email címét. Így nem kell többet megküzdeni érte, okos hírleveleken keresztül mindig elérhető lesz.
Napjainkban nagyon népszerűek (újra) a böngésző bezárás előtt felugró ablakok, ahol a látogató email címéért cserébe felajánlhatunk egy-egy értékesebb szakmai anyagot, vagy éppen az őt érdeklő iparág híreit vagy egyszerűen csak neki szóló ajánlatokat.
Ebben segít a MailMunch, ami bizony még ingyenes is, legalábbis egy jó ideig. Saját felugró ablakokat készíthetünk vele, bármilyen alkalomra vagy kampányra.
A WordPress plugint itt tudjuk letölteni: https://hu.wordpress.org/plugins/mailmunch/
Hagyományosan telepíthető, azaz a Bővítmények – Új hozzáadása – Bővítmény feltöltése gombbal. Regisztrálnunk kell az oldalra. A regisztrációt és a telepítést követően saját WordPress adminunkban látjuk majd az eredményeket!
A MailMunch-csal landing oldalakat is készíthetünk, szintén egy jó darabig ingyen, szóval igazán hasznos tud lenni ez a szoftver egy hazai kisvállalkozó vagy marketinges számára!
Szintén hasznos értékesítés növelő lehet egy chat ablak, ahol a látogató (persze email címe megadása után) szakmai segítséget kaphat. A WP Live Chat ráadásul szintén jó darabig ingyenesen használható, sem egyszeri, sem havi költsége nincs.
Itt persze mindig a gép előtt kell ülni, hiszen a chat-nek akkor van értelme, ha azonnal választ is kap a látogató. Ha nem vagyunk bejelentkezve, üzenetküldőként funkcionál!
Fontos, hogy mindkét szolgáltatásból rendszeres időközönként ki is szedjük a begyűjtött email címeket! És természetesen a következő lépés, amikor döntés-elősegítő és értékesítés-előkészítő emaileket küldünk.