Bár Magyarországon még kevés cég használja, az Instagram azonban épp ezért hatalmas lehetőségeket rejt a kisvállalkozások számára.
De mi is az Instagram, azonkívül hogy már a Facebook tulajdona? Egy ingyenes képmegosztó, ahol a képeket címkék, un. hastag-ek segítségével kategorizálhatjuk. A többi felhasználó ezen címkék segítségével találhat ránk és ha tetszenek a képeink, követni is fog minket. De a Facebook lájkolókkal ellentétben, itt minden követőnk látja majd az újabb posztokat, nemcsak kis százalékuk.
Tehát mindenkinek érdemes belefognia, akár több fiók létrehozásával is.
A címkék használatának hét szabálya:
1. speciális címék használata
Ne csak általános, de ránk jellemző címkéket is használjunk!
2. Ne csaljunk a címkékkel.
Bár vonzónak tűnthet a népszerű címkék használata, ha a tartalom nem fedi azt, aligha lesznek új követőink.
3. A legnépszerűbb hashtagek a témában
Viszont a saját témakörünkön belül igenis fontos megkeresni és használni a három-négy legfontosabb címkét.
4. A saját fióknevünk is legyen hashzag!
5. Állandó és változó címkéket használjuk lehetőleg, így ki tudjuk kísérletezni, melyik kombináció a legjobb.
6. Tíznél ne használjunk több hashtaget, mert nem néz ki jól (egyébként harminc a maximum).
7. Írjunk minden képhez legalább egy-két frappáns, aktivitást ösztönző mondatot!
8. Ha profi módon akarunk Instázni, bizony asztali gépről kell dolgozunk, hiszen így jóval egyszerűbb a címkéket is felvinni és jóval több fotóból is válogathatunk.
Ez persze közel sem lehetetlen, Chrome böngészőbe írjuk be, hogy https://instagram.com , majd nyomjuk meg a Ctrl+Shift+I billentyűket. A felugró ablakban nyomjuk meg balról a második, mobiltelefon ikont:
Ha esetleg nem alapból 400-ra lenne állítva, állítsuk át! Most jelentkezzünk be az Instagramra. Máris megkapjuk azokat a füleket, amiket a mobilos verzióban is, tehát tudunk képet feltölteni és posztolni is!