Még nagy céges weboldalak esetén is gyakran találkozunk vele, hogy nincs egységes SEO koncepció, ezért a tartalmak fejlesztése is esetleges, nem kulcsszavakhoz kötött.
Első lépés: állapítsuk meg a három legfontosabb kulcs szavunkat! Ebben segít a Google Search Console (ténylegesen milyen kulcsszavakra keresve jönnek látogatóink), illetve az Adwords kulcsszó tervezője, ahol pedig azt tudjuk ellenőrizni, hogy hányan keresnek az adott szóra egy hónapban! Ha túl kevesen, keressünk másik kulcsszót!
Második lépés: Ha már megtaláltuk a három legfontosabb kulcsszót, akkor bizony legyen három olyan menüpontunk is, ahol részletesen kifejtjük az adott témát.
Harmadik lépés: ha már van három oldalunk a három legfontosabb kulcsszóhoz, akkor azokra hivatkozzunk is a későbbi blogbejegyzésekben. Nem kell túlzásba esni, de mindenképpen linkelni kell őket párszor. Törekedjünk arra a későbbi tartalmak írása során, hogy ez a három szó, linkkel együtt, vastagon szerepeljen a további anyagokban.
Negyedik lépés: ne feletkezzünk meg a képek alt szövegéről sem. Mindig egyedi szöveget adjunk meg, és legalább egy kulcsszó szerepeljen az alt szövegben.
Ötödik lépés: használjunk jó SEO bővítményeket:
– https://hu.wordpress.org/plugins/wordpress-seo/
– https://hu.wordpress.org/plugins/all-in-one-seo-pack/
Hatodik lépés: rendszeresen ellenőrizzük, hogy nincs-e érvénytelen, nem működő link a weboldalon:
https://wordpress.org/plugins/broken-link-checker/
Hetedik lépés: Ezzel az ingyenes szoftverrel folyamatosan ellenőrizhetjük a hibás elemeket:
https://www.seoptimer.com/