Magyarországon még kevesen tudják, de bizony az Online marketing második lépcsőfoka arra is képes, hogy pár év alatt milliós vállalkozást lehessen felépíteni vele, ráadásul költségek nélkül. A tartalom marketing ereje és szerepe erősebb, mint valaha. A WordPress ráadásul mindenre képes, ami a tartalom marketinghez elengedhetetlen.
A tartalommarketing, ahogy a neve is mutatja, webes tartalmat állít elő, majd ezt terjeszti különböző csatornákon keresztül. A cél az új látogatók, új érdeklődők megszerzése és megtartása, miközben számunkra egy komoly szakmai elismertséget is hoz, ha rendesen csináljuk.
De hogyan néz ki ez a gyakorlatban? Az online marketing első lépéseként meghatároztuk a számunkra fontos három kulcs szót. Ennek tudatában egy tartalom készítési tervet kell készítenünk, amiben az alábbi szempontok érvényesülnek:
– fontos, hogy a tartalom alőállítása rendszeres és kiszámítható legyen, ennek a google és új látogatóink is örülni fognak. Tehát pl. kéthetente egy szakmai cikk, minimum 1000 karakter terjedelemben.
– az elkészült tartalmakat kezdetben hírlevelek és Facebook posztok segítségével osztjuk majd meg (indulás előtt álljon rendelkezésre mindkettő.). Pro tipp: a Google + és Google Cégem megosztásokat imádni fogja a kereső.
– fotók. Manapság mindenki telefonja alkalmas ha nem is tökéletes, de jó fotók készítésére. Ne legyünk restek saját fotókat készíteni (az alt szövegről ne feletkezzünk meg, természetesen kulcs szavakkal). Ingyenes fotók: https://pixabay.com/
– videók: még szerencsésebb, ha videókat is tudunk készíteni, mert a videó Youtube-ra feltöltésével máris van egy új, mások által ritkábban használt csatornánk.
További csatorna lehet még, ha izgalmas és lendületes szakmai cikkeket gyártunk, a blog.hu oldala. Itt nincs más dolgunk, mint létrehozni saját blog.hu oldalunkat és néha (pl havonta) oda is feltenni egy cikket. Miért jó ez? Elsősorban erős linket jelent weboldalunkra, másrészt pedig ha ügyesek vagyunk és kikerülünk a blog.hu, később az index.hu címoldalára, az bizony rengeteg látogatót jelent és teljesen ingyen, ügyességünknek köszönhetően.
Jó, de miről írjak?
Az egyik leggyakoribb kérdés, természetesen. Itt két fontos szempontot kell figyelembe venni: érdekelje a célközönséget és témába vágjon. Tehát ha szájsebészek vagyunk, akkor ne kedvenc kutyafajtánkról írjunk.
Gondoljuk végig, hogy ügyfeleink milyen problémákkal küzdenek és igyekezzünk erre reagálni. Készítsünk útmutatókat, GYIK-ot, szakértői sorozatot. Készítsünk toplistákat, az mindig nagyon népszerű. Próbálkozhatunk interjúkkal, esettanulmányokkal, ajánlókkal is.
Fontos, hogy egy kis személyességet is csempésszünk irományainkba, illetve hogy személyes és releváns történeteket osszunk így meg.
Később még személyesebbé tehetjük irományainkat, amikor már van cirka száz ember, aki rendszeresen jön és elolvassa friss anyagainkat, akkor érdemes bemutatni, hogyan készül egy-egy anyag, illetve érdemes saját sikereinkről is beszámolni.
Ha ügyesen és következetesen csináljuk a cikk írást, fél-egy éven belül lesz egy akár ezer emberből álló érdeklődői csoport (keménymag), akik persze rendszeresen vásárolják termékeinket és szolgáltatásunkat. Ahogy egyre nagyobb a bevétel, úgy költhetünk egyre többet reklámokra is. De fontos, hogy a Facebook, Adwords reklámok mellett ne hanyagoljuk el a tartalom marketinget sem, egyrészt azért mert az adja vállalkozásunk biztos elemét, másrészt azért, mert hirdetéseink minőségi mutatói is ezen múlnak. Azaz minél többet foglalkoztunk tartalom marketinggel, annál olcsóbb lesz a hirdetésünk, hiszen relevánsabb a célközönségnek.
Konkrétan: ha nincs mögöttünk tartalom marketing, akkor az Adwords minőségi mutató egy kulcsszóra 3/10 lesz, azaz pl. 200 Ft-ért hirdetünk. Komoly tartalommarketinggel a hátunk mögött ezek a számok: 8/10 és 60 Ft. Szóval nagyon megéri!