Bizonyára sokan tudják, hogy a keresőoptimalizálás (ahogy a Google keresőalgoritmusa) eszközei folyamatosan változnak. Ami tíz éve vagy két éve működött, mára még az is lehet, hogy tiltott eszköz. A következőkben átnézzük, mi változott a keresőoptimalizálásban egy WordPress tulajdonos számára.
A korábban alkalmazott Page Rank technológiát már teljes mértékben felváltotta a Rank Brain algoritmus, már nem több száz, hanem szó szerint több ezer paramétert vizsgál a kereső, és ez alapján állítja be a keresési eredményeket.
Mire van szükség 2018-ban, ha azt akarjuk, hogy egyre feljebb kerüljünk a Google találatok között?
- vonzó tartalom a felhasználók számára
- változatos tartalom (szöveges és videós egyaránt)
- gyakori frissülés
- Logikus és szabványos weblap felépítés (h1-h4 címékkkel)
- aktív közösségi média részvétel
Kulcsszó kiválasztás: évekig tudtuk használni a Google Adwords kulcsszó tervezőjét. Mára több esetben csak nagyon tág eredmény kapunk (1k – 10k, azaz 1000-10.000, ami nagyon nem mindegy). Ezért érdemes a Google Trends-et is munkára fogni!
Kulcsszó kiválasztás: fontos végiggondolni, hogy milyen tevékenységet kívánunk egy adott kulcsszóval előidézni, hogy milyen kulcsszó tükröz csak általános érdeklődést vagy konkrét vásárlási szándékot (pl. utazás Olaszország vagy nyaralás Olaszország).
2018-ra általános lesz a long tail kulcsszavak használata, amelyekre kicsi a verseny, de nagy mennyiségben komoly tényezők lehetnek (konkrét példa: “szeged úszó iskola”, vagy “használt opel alkatrészek miskolc”.
Kulcsszó tervező még: https://ubersuggest.io/
Tavaly már jól látható volt, hogy a Google egészen máshogy közelít a kulcsszavakhoz, mint korábban. Ehhez új eszközt is szabadalmaztattak, a TF/IDF indexet (term frequency, inverse document frequency). A módszer lényege, hogy kontextusában nézi a szavakat, azaz hogy milyen más szavakkal együtt jelenik meg a kulcs szavunk. Például ha egy idegen weboldalon szidják, kritizálják tevékenységünket, akkor hiába szerepel majd a szövegben a kulcs szavunk, esetleg a cég nevünk, a Google a negatív jelzőkből tudni fogja, hogy rosszat írnak rólunk, így a cikk nem kap pozitív SEO értéket.
Ebből következik, hogy érdemes átnézni a kedvenc kulcszavunk TOP 10 találatát, hogy az adott oldalakon milyen szavak társaságában szerepel a kulcsszó. (szoftveresen erre a Website Auditor képes).
Meta elemek: mára teljesen kikopott az általános meta kulcsszavak használata, sok WordPress SEO bővítményben ezért találjuk meg ezt olyan nehezen (pl. All-in-One-Seo Pack). A Google már nem veszi figyelembe az oldal meta kulcsszavait.
Mobil korszak
2017-ben már többen kerestek mobiltelefonon, mint asztali gépen. Ezért szép lassan a mobil index lesz általános, az asztali index el fog tűnni. Érdemes weboldalunk sebességét tesztelni és na nem elég gyors, bizony tennünk kell valamit: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
WordPress Ping
Mit jelent a pingelés? Hogy egy friss tartalmat azonnal elküldünk a fontosabb keresőknek. Ezt a Beállítások – Írás menüpontban találjuk. A teljes listát meg itt (rendszeres bloggereknek kötelező beállítani): https://codex.wordpress.org/Update_Services