Koncepció: ma már sokan választják a hirdetés és ügyfélszerzés ezen formáját, amikor a pénzért vett hirdetésben (akár Facebookon, akár Adwordsben) nem legfontosabb (és esetleg legdrágább) termékünket vagy szolgáltatásunkat ajánljuk ki, hanem egy ingyenes email tanfolyammal igyekszünk rávenni leendő vevőinket a vásárlásra. Miért jobb ez a módszer?
– sokkal kisebb elköteleződést igényel, így jóval nagyobb a konverzió (100 látogatóból 30-40 feliratkozó lesz)
– a megszerzett email címekre évekig lehet kampányokat építeni
– a megszerzett email címekre aztán Facebookon is újra hirdethetünk
– sőt, hasonmás közösségeket is létrehozhatunk egy nagyobb email címlistával
Fontos:
Amennyiben ügyfelek nevét és email címét fogjuk weboldalunk adatbázisában tárolni (és éppen erre készülünk), akkor egyrészt készítsünk egy adatvédelmi nyilatkozatot ( https://wp-tanfolyam.hu/adatvedelmi-nyilatkozat/ ), amiben tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy mi történik az ő adataikkal. Másrészt pedig vetessük nyílvántartásba magunkat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál, csak pár perc: https://www.naih.hu/online-uegyinditas.html
Adatvédelmi nyilatkozatunk linkjét, a Leiratkozás lehetőségét és a NAIH azonosítót minden hírlevél láblécébe tegyük be!
Fontos még:
Mivel remélhetőleg nagy mennyiségű email+név adattal dolgozunk majd (CSV fájlt ad a Facebook), nézzünk utána, hogy hírlevél kezelőnk tud-e CSV importot. Napi többszáz email címet nem érdemes egyesével, kézzel rögzíteni. Mi a MailPoet hírlevél kezelőt használjuk és javasoljuk.
És akkor a lépések:
1. Ha az előkészületekkel megvagyunk, akkor fogalmazzuk meg előre a 3-10 levélből álló üzeneteinket! Fontos, hogy leendő ügyfeleink valós problémáira reagáljunk, tehát a “Hogyan kell”, “Hogy csinálják a profik” kérdésekre válaszoljunk röviden (max 1 A4-es oldal terjedelem/hírlevél), érthetően és érdekesen. Képeket is érdemes beszúrni, ingyenes képeket itt találunk: https://pixabay.com/ – WordPress pluginjük is van: https://hu.wordpress.org/plugins/pixabay-images/
2. Készítsünk egy új listát a MailPoetben, majd vigyük fel a leveleket. Természetesen regisztrációhoz kötött időhöz kötjük a kiküldést, érdemes a naponta 1 verziót választani (semmikép ne egy napon menjen ki az összes hirlevél.)
3. Készítsünk egy új gmail fiókot és teszteljük le a hírlevelet! Erről mindenki hajlamos elfeledkezni, aztán a legrosszabbkor derül ki, hogy egy technikai hiba miatt egy darab levél nem ment ki.
4. Landing oldal
A hirdetésből majdan bejövő látogatókat érdemes olyan oldalra terelni, ahol semmi mást nem tudnak tenni mint feliratkozni. Például: https://wp-tanfolyam.hu/landing/ Ide tegyük ki a MailPoet feliratkozó kódját, amit itt találunk:
Pro Tipp: a Landing oldal köszönő oldala máris lehet egy olcsóbb termékünk landing oldala!
A Landing oldalra alapesetben egyébként nem lesz szükség, hiszen a feliratkoztatást a Facebook végzi. De ha egyéb reklámmal is meg akarjuk támogatni a kampányt, mindenképpen szükség lesz rá.
5. Facebook hirdetés létrehozása
Az Érdeklődőkeresés gombra kattintva már kezdhetjük is a munkát. Amennyiben először készítünk ilyen tipusú hirdetést, először el kell fogadni a rendszer használati feltételeit.
A következő lépésben a már ismert adatokat adjuk meg, pl. célzás, költségvetés. A hagyományos szakasz végén egy űrlapot kell létrehoznunk, de néhány kattintás az egész. Csak két adatot kérjük a felhasználóktól, nevet és email címet.
Ha elindul a hirdetés, a begyüjtött csv fájlokat a csatolt facebook oldal Közzétételi eszközök Űrlapok menüpontjában találjuk:
Érdemes naponta vagy fél naponta legyüjteni az emaileket, mert a felhasználók a feliratkozást követően szinte azonnal várják is a hírlevelet!
A kapott listát tegyük be azonnal a MailPoet adatbázisába: