Természetesen a kifejezést elsősorban technikai szempontból vizsgáljuk. Mitől lesz technikailag profi egy hírlevél?
Pár éve még a nagyon színes, fullextrás, képekkel telerakott hírlevél volt a menő, persze sokan ma is így küldenek ki hírlevelet (pár hónapja még mi is.). Ezzel pedig két gond van:
a., óhatatlanul is táblázatokat használtunk a megjelenítéshez, így mobilon szétestek
b., Mivel tele voltak grafikai elemmel és kimenő linkkel, automatikusan a Gmail Promóciók fülben végezték, tehát néhány technikai “apróság” miatt máris elvesztettük olvasóink 70-85%-át!
Fentiekből következik a megoldás, illetve egész pontosan hat szabálya van annak, hogy elkerüljük a Promóciók fület:
- ne használjunk sablonokat, használjunk sima, szöveges leveleket! (amik persze mobilon is olvashatóak).
- Használjunk megszólítást! “Kedves Olvasónk, Kedves Felhasználónk”, bármi csak legyen ott valami, nem baj, ha nem a címzett keresztneve.
- Ne használjunk túl sok képet! Levelenként max 3. kép engedélyezett.
- Ne használjunk túl sok kimenő linket, igyekezzünk csak 1-2 kimenő linket a levélbe írni.
- Ne használjunk semmilyen extra betűtípust, maradjunk az alapoknál.
- Ellenőrizzünk! Ha kell csináljunk egy Gmail fiókot, és kiküldés előtt csiszoljuk tökéletesre!
Hetedik pontként sokan azt csinálják, hogy az első levelet ilyen minimalista verzióban készítik el és megkérik a Gmail olvasókat, hogy jelőljék fontosnak a levelet. Ezt követően már lehet szabadabb a szerkesztés, nem fog a Promóciók fülben landolni a levél.